MIN ASIENRESA 2019, del 1

Hej!

Jag har ju sen jag kom hem ifrån Asien sagt att jag ska lägga upp bilder osv, men ej blivit av pga att alla bilder har varit på mobilen för att jag inte fick in dem i datorn. Men nu så!

Har ju redan skrivit om Bangkok och Koh Chang så tänker att jag fortsätter med resten.

Koh tao

För att ta sig till Koh Tao ifrån Koh Chang var vi tvungna att åka buss tillbaka till Bangkok, sen ta nattåget till Chumphon, och ifrån Chumphon var det buss, sen färja. Så totalt var det ca 21h resande om jag inte minns fel. Man var helt slut, men så var livet som backpacker. Om ni ska ta er till Koh Tao skulle jag faktiskt rekommendera nattåget. Det är väldigt smidigt och det är ju sängar utbäddade så man kan absolut sova såklart. Sen var det ganska kallt där inne, men hellre kallt än varmt.

Första dagen i Koh Tao bodde vi bungalows, men vi trivdes ej pga myror överallt. Så vi bytte till Taco Shack. Justin hängde ju med oss ifrån Koh Chang och han bytte också till Taco Shack. På kvällen första dagen gick vi ut och åt med Mali som Hanna hade pratat med i en facebook grupp. Hon tog med sig Sofie. Underbart att vi träffade dom eftersom vi kom att hänga med dem hela vistelsen i Koh Tao. Dagen efter hyrde vi moppar och åkte till Freedom beach som var hur mysig som helst. Lugn och skön strand längst ner på ön. På Koh Tao lärde vi känna Mali och Sofie såklart, sen Nick, Neil, Lina och Anneke. Vi alla + Simon förfestade på vårt hostel en kväll sen drog vi ut på fishbowl, så rolig kväll. Annars på Koh Tao besökte vi en annan ö jämte som heter Koh Nagn Yuan, stavning? haha. Där ser ni view pointen som jag tagit kort ifrån. Så fint!

Koh Tao kom att bli min favorit ö i Thailand, den ni. Och Taco Shack kom att bli mitt favorithostel.

Koh phangan

Efter 7 dagar tror jag i Koh Tao lämnade vi Koh Tao för Koh Phangan istället.

Hmm.. Vet inte riktigt vad jag ska säga om Koh Phangan. Vi skulle stannat i Koh Phangan i 5 dagar, men vi åkte till denna ön i mitten av ingentingen. Mitt i mellan Half moon och full moon och denna ön lever för deras half/full moon fester. Så första dagen när jag Hanna och Jesper kom hit så gick vi ner till huvudstranden för att käka. Det var helt öde, det var verkligen obehagligt hur lite folk och turister det var. Så vi var på Koh Phangan i två dagar endast. Första dagen gjorde vi inte alls mycket bara chillade vid poolen. Dagen efter kom Matilda och Felicia till stället vi bodde på, dem skulle på bo samma. Planen var att vi skulle hyra moppar den dagen men sen var Hanna tvungen att åka till sjukhuset så Jesper hängde med. Kvar blev jag Felicia o Matilda, och vi chillade bara vid poolen hela dagen. Senare på kvällen tänkte vi partaja så vi drog till Amsterdam bar. Jättemysig bar som låg långt uppe så man såg ut över hela havet och solnedgången. Dagen därpå så påbörjade vi vår resa till Koh Lanta.