📍BANGKOK

Godmorgon ifrån Bangkok!

Klockan är just nu ca 10 i 9 och jag har varit vaken i sådär en halvtimme ish, så är väldigt pigg. Vi är äntligen framme iallafall efter lite om och men, och redan varit här i två dagar.

Dag 1

Vi åkte flyg från Köpenhamn till Moskva. Sedan Moskva-Bangkok. Flygresan gick fort och allt kändes frid och fröjd, tills vi kommer fram och ska hämta vårt bagage. Då har vårat + flera andras bagage ifrån samma flyg inte kommit med! 😘😍👍🏼 De sa att vi skulle åka till hostlet och vänta. Antingen skulle det komma samma dag eller dagen efter. Lite jobbigt med tanke på att outfiten var: Svarta träningstights, svart tröja. Sval outfit !

Vi tog iallafall en taxi till vårat hostel: Bed Box Khaosan Hostel.
Väldigt fint och fräscht. Man bor i egna sovboxar med två skåp med lås. En för stor väska och en för värdesaker. Känns väldigt säkert än så länge.

När vi kom fram till hostlet så kollade vi runt sen var det dags att gå ut och fixa några andra kläder och käka mat.
Efter vår lilla sväng utomhus kom vi hem till hostlet och där låg våra väskor, äntligen.❤️❤️

Sedan tog vi alla en liten nap och på kvällen käkade vi toast från seven eleven, tips om ni är i thai;) Och kollade runt på MBK Center. Påvägen hem därifrån tog vi en tur på Khao San road.

Dag 2

Andra dagen vaknade vi ganska sent vilket resulterade i att vi missade frukosten. Perfekt ! Vi hade iallafall planerat att vi skulle besöka något tempel, vilket blev Wat Pho - sovande buddha.

Vi käkade Burger King till frulle på vägen och mötte även på en man som försökte lura oss att templet var stängt och att vi kunde få en tuktuk tur till andra tempel och någon festival för 40 baht. Hade inte Hanna varit med hade jag definitivt trott på de. Men vi gick vidare och templet var ju såklart öppet. Vi strosade runt där någon timme och sedan traskade vi hem. Sen tog vi nog en nap(?) och gick sedan ut på Khao San Road och käkade lite kvällsmat. Beställde grön curry NON SPICY, men det blev ju såklart starkt ändå. Efter middagen tog vi en tuktuk till MBK center för att kolla på bio. Vi såg ”Glass”, faktiskt bra men var väldigt trött så höll på att somna. Vi var hemma runt 12 och då gick vi och la oss.

Imorgon drar vi till Koh Chang!!!